وقتی گسل #زلزله #تهران درست زیر برج میلاد است.

دكتر فریبرز ناطقی الهی، استاد نمونه كشور در مهندسی سازه زلزله و مديريت بحران و عضو هیات علمی پژوهشگاه زلزله شناسی گفت: ناگوارتر از خبر پیدا شدن یك گسل فعال در تهران، این است كه گسل درست زیر برج میلاد واقع شده است.

در واقع می‌توان گفت در محدوده بین اتوبان حكیم و همت تنها دو ساختمان مهم وجود دارد كه اولی برج میلاد و دومی بیمارستان میلاد است و مابقی زمین‌های روی گسل خالی از سكنه است.

وی افزود كلنگ ساخت برج میلاد سال ۷۶ بعد از ۳ سال كار تحقیقاتی بر زمین زده شده و سرانجام در سال ۸۷به بهره‌برداری رسید.
اما نكته قابل تأمل این است كه تیم تحقیقاتی كه از میان ۱۷ نقطه در تهران رأی به ساخت برج درست روی گسل را داده، دقیقاً روی چه مسئله‌ای تحقیق كرده است؟

آنچه مسلم است این كه این برج با ارتفاع ۴۳۵ متر، بلندترین برج #ایران، ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازه بلند نامتكی جهان است اما چه فایده كه درست روی گسل ساخته شده است.

دکتر ناطقی الهی در ادامه گفت : گودبرداری كنار برج و #زلزله مسلماً بحث ایمنی برج را جدی كرده و شرایط را برای این‌ سازه كه در چند متری گسل هم هست، بدتر ساخته و باید به طور جد نگران بود!

به نظر من به عنوان یك معلم عمران، سازه و بحران، باید نگران بسیاری از مستحدثات جدیدالاحداث بود!
این‌ها حاصل یك تفكر غلط و دروغین توسط فرد یا افرادی است كه سیستم را هم گول زده‌اند و در قالب فرمایشات و تظاهرات علمی این تفكر را حاكم كرده‌اند بنابراین لازم است #شهرداری به چنین مواردی توجه ویژه داشته باشد. اگر ما را دلسوز نمی‌دانید باشد، ولی شما كار درست را انجام دهید.

https://t.me/retrofitting

عناوین اصلی

فرم تماس

نام(ضروری)
Please let us know what's on your mind. Have a question for us? Ask away.