برگزاری دومین یادبود زلزله ارسباران در موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ایران

چندی است که فراموش کرده ایم که چه نقشی در توسعه پایدار کشور داریم. وضعیت نابسامان سیاسی ، تاثیر برجام و رکود اقتصادی بر توسعه شهری به ویژه مسکن ، بی اخلاقی های انتخاباتی و سلفی بگیرهای مجلس شورای اسلامی ، رایزنی ها و گمانه زنی ها برای انتخاب شهردار جدید در کلانشهرها به ویژه شهرداری تهران ، طرح تشکیل مجدد وزارت مسکن و شهرسازی ، ابلاغ آیین نامه جدید کنترل ساختمان و نارضایتی اعضای سازمان های نظام مهندسی ساختمان از آیین نامه ی جدید ، افتتاح زودهنگام پروژه های شهرداری در آخرین روزهای تولیت شهرداران فعلی ، تغییر واحد پولی از ریال به تومان و خیلی اتفاقات ریز و درشت دیگر که در توسعه ی کشور نقش مستقیم دارد ، همه و همه باعث یک کندی در فعالیت ها گشته و ما نیز از جامعه مبرا نیستیم و موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ایران نیز به عنوان یک سازمان مردم نهاد که پیگیری هایش فرسایشی شده و گوش هیچ سازمان متولی بدهکار حرف های تکراری ما مثل گفتارهای همیشگی بحران و زلزله تهران و فرونشست زمین و کاهش آب های زیر زمینی و غیره نیست.انگار زلزله دیگر اولویت برای هیچ دستگاهی ندارد و هیچ سازمانی به فکر مقاوم سازی ساختمان و آموزش پرسنل و تشکیل تیم فرماندهی بحران نیست . گویا اولویت ها تغییر یافته و باز هم پلاسکو و زلزله بم و ارسباران و حادثه معدن و هزار حادثه ی دیگر فراموش شده است. اگرچه همین دیروز بود که آتنا و بنیتا نقل هر مجلس و هر شبکه ی مجازی بودند اما این ها نیز همانند پلاسکو و بم و ارسباران فراموش خواهند شد. گویی مردم کشورمان به یک خواب عمیق فرو رفته اند و از ناگواری های اطرافشان فقط به دنبال یک خاطره هستند که برای یک دیگر نقل کنند و از این گروه مجازی به آن گروه مجازی ارسال کنند و روز را شب و شب را روز کنند و روزگار بگذرانند و نمیخواهند برای اتفاقات پیرامونشان از مسوولین نظام مطالبه داشته باشند و یا دیگر امیدی به پاسخگویی مطالباتشان ندارند. شاید هم همه چیز سرجای خودش قراردارد و ما خیلی عوض شده ایم و نمی دانیم به دنبال چه هستیم. زمانی حادثه پلاسکو رخ داد و انتظار اتفاقات خوب برای مدیریت بحران داشتیم اما خبری نشد و حتا پلاسکو نیز به فراموشی رفت همانطور که زلزله ارسباران به فراموشی سپرده شد و هیچ انجمن و گروهی نیز برای پیگیری مطالبات مردم زلزله زده اهر هریس ورزقان آغاز کار ننمود و گویی همه میدانیم قرار نیست اتفاق خوب و مبارکی بیفتد. بگذریم که دست ما نیز کوتاه است و هر چه بگوییم گویی هیچ نگفته ایم.

امسال نیز همانند سال پیش در نظر داریم یادبودی از زلزله ارسباران برگزار کنیم و به نقد کشیم آنچه را که بازسازی و بازتوانی ارسباران نام نهاده اند.و امیدواریم هیچ زلزله و حادثه ای دیگر رخ ندهد چراکه بیداری مسوولین ما موقت است و با گذر زمان همه چیز فراموش میشود .

 

مهندس حامد حقی

مدیرعامل موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ایران

 
✅سمینار بررسی روند مدیریت بحران در مناطق زلزله زده

??ثبت نام رایگان است
??به شرکت کنندگان گواهی حضور در سمینار ارائه خواهد شد.

?نحوه ثبت نام
✔️ارتباط با آی دی تلگرام @Cafedisaster
✔️وتماس با شماره ۲۲۱۹۳۰۹۱ در ساعات اداری

?سخنرانان
✔️مهندس روحانی مدیر کل بازسازی اماکن متبرکه و پروژه های عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و رئیس گروه مطالعات و برنامه ریزی بازسازی بنیاد مسکن
✔️مهندس سعیدی دبیر جمعیت کاهش خطرات زلزله ایران

?برگزار کنندگان
✔️موسسه مقاوم سازی و بهسازی لرزه ای ایران و ستاد مدیریت بحران منطقه یک

?مکان برگزاری:
✔️تهران میدان قدس سالن کنفرانس شهرداری منطقه یک

?زمان برگزاری
✔️روز سه شنبه 24 مرداد ماه 1396 ساعت 9 الی 13

 

photo_2017-08-05_15-38-28

عناوین اصلی

فرم تماس

نام(ضروری)
Please let us know what's on your mind. Have a question for us? Ask away.