مصاحبه با هادی سوری پژوهشگر و مجری پروژه های ساختمانی در خصوص فورجینگ

با سلام خدمت جناب آقای مهندس سوری از اینکه وقتتون را در اختیار پایگاه خبری رترونا (مقاوم سازی و مدیریت بحران) قرار دادید سپاسگزاریم. لطفا خودتان را معرفی کنید؟

بنام خدا

هادی سوری هستم پژوهشگر و نویسنده مقالات علمی در زمینه صنعت ساختمان بالاخص صنعتی سازی و تکنولوژی های نوین ساختمانی اعم از فولادی و بتنی و چوبی و به جرات می توان گفت که از تمام پروژه های نوین ساختمانی و صنعتی سازی بازدید و از مشکلات اجرایی و مزایا و معایب این پروژه ها مطلع هستم.

آیا تا کنون در عرصه ی جوش فعالیت اجرایی داشته اید؟ در سازه های فلزی یا اینکه در آرماتور سازه های بتنی؟

بله همانطور که قبلا گفتم به غیر از مسائل علمی و پژوهشی همزمان در زمینه اجرایی صنعتی سازی ساختمان های فلزی و بتنی و…مشغول به کار هستم و باجوش دست و پنجه نرم میکنم ودر حال حاضر در منطقه22تهران و شهر های جدید و چند شرکت خصوصی مشاور فنی اجرایی هستم.

اینکه امروزه فناوری هایی از قبیل کوپلینگ و فورجینگ به یاری اجرا آمده اند را چگونه ارزیابی می کنید؟

استفاده از تکنولوژی به نفع جامعه است ولی به طور قطع و یقین نمیتوان گفت بلکه شرایط هر پروژه اعم از اقتصادی و زمانی تعیین کننده میباشد

همانطور که می دانید شرکت های مختلفی در این حوزه فعالیت می کنند که گاها به دلیل رقابت های اقتصادی به تخریب فناوری های نوین نیز می پردازند. شما به عنوان یک متخصص علمی بدون داشتن منافع اقتصادی از این فناوری ها، نظر خود را راجب اتصال فورجینگ و اتصال کوپلینگ اعلام فرمایید.

در ورود انواع تکنولوژی های نوین ساختمانی شرکت های مختلفی اقدام به این کار کرده اند ولی تا جایی که من مطلع هستم دستگاه های فورجینگ

توسط یک شرکت وارد ایران شده و دور از انصاف است بقیه که به نحوی با این شرکت در ارتباط هستند ویا گاها نمایندگی این شرکت را قبلا داشته اند و در حال حاضر به عوامل مختلف با این شرکت قطع همکاری نموده اند موجب تخریب اذهان جامعه مهندسی شوند.

آیا فورجینگ را به عنوان یک روش جدید که در دنیا به ویژه در ژاپن روز به روز در حال توسعه است در ایران چگونه بررسی می کنید؟

بله امیدوارم با توجه به برگزاری سمینارهای استانی و منطقه ای و کشوری و آموزش هایی که در حال انجام است و با تدوین برنامه ای جامع طولی نخواهد کشید مانند کشور ژاپن اکثر سازه های صنعتی و ساختمانی از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد.

متخصصین بیان داشته اند که در اتصال میلگردهای با قطر بالا استفاده از فورجینگ بر اساس استانداردها امکان پذیر نیست و در میلگردهای با قطر پایین نیز استفاده از کوپلینگ صرفه ی اقتصادی ندارد. لطفا نظرتان را اعلام بفرمایید.

بله همین طور است ولی تا تدوین استاندارد فورجینگ و اخذ پروانه امکان دارد شرایط عوض شود.

اگر جنابعالی در وزارت راه و شهرسازی دارای مسوولیت اجرایی بودید، چه برنامه ای را برای استفاده از فناوری های نوین صنعت ساختمان مثل فناوری فورجینگ درنظر میگرفتید؟

با تدوین فورجینگ در مقررات ملی ساختمان میتوان این تکنولوژی را در جامعه مهندسی و دانشگاهی جا انداخت .

 

                                                                                            از اینکه وقت خود را در اختیار ما قرار دادید از شما سپاسگزارم.

عناوین اصلی

فرم تماس

نام(ضروری)
Please let us know what's on your mind. Have a question for us? Ask away.