بیانیه سازمان های مردم نهاد در محکومیت کشتار کودکان فلسطینی توسط رژیم اسرائیل

دبیر کل محترم سازمان ملل متحد

با سلام و احترام

حرکت های وحشیانه و جنایت های رژیم صهیونیستی اسرائیل باز هم جان کودک فلسطینی دیگری را گرفت که و نه تنها خشم مسلمانان جهان را برافروخت بلکه چهره انسانیت را هم خدشه دار نموده است. موضوعی که دیگر ارتباطی با مذهب و دین نداشته و دل هر انسانی را به رنج کشیده است. مدعیان جنگ در فلسطین و سوریه و عراق بر این باورند که به دنبال نابودی تروریست می باشند و در یک باور غلط مبارزان فلسطینی و سوری را که از جان خود گذشته و برای دفاع از وطن خود با دشمنانی که خاک آن ها را با جنگ و شعله های آتش اشغال نموده اند به مقابله پرداخته اند را تروریست نام گذاری کرده و بر این اساس به خود حق می دهند تا با حملات موشکی و خرابکاری های همیشگی خود هزاران انسان بی گناه را از زندگی محروم سازند و متاسفانه باید گفت که سکوت در برابر این تجاوزها و جنایت ها، با هر دین و مذهب و مسلکی خدشه دار نمودن چهره انسانیت و حقوق بشر است. کودکی که در گهواره خود خفته و نه از دنیا با خبر است و نه دین و مذهبی می شناسد با کدام دلیل در شعله های آتش جنایت های اسرائیل باید بسوزد و دریغ که سکوت همیشگی سازمان ملل متحد خیال مجرمان و جنایت کاران را راحت نموده است و برای جنایت های بعدی خود برنامه ریزی می نمایند.

آیا مذهب شما اجازه می دهد که به راحتی کودکی را طعمه ی آتش کنید؟ و یا در حقوق بشرتان اگر و حتا اگر انسانی مجرم و متهم باشد و حتا اگر مجازات وی مرگ باشد، شما حق دارید که کودک وی را به جای پدرش مجازات کنید؟ با کدامین علت می توانید این اقدام ناشایسته را نادیده گرفته بر سکوت خود مهر تمدید بزنید؟ در کدام قانون و در کدام ماده ی حقوق بشر، کشتن کودکان بی دفاع و بی گناه فلسطینی توجیه شده است و در کدام مجلس و کنفرانسی این کشتار ناجوانمردانه و غیر انسانی را تصویب نموده اید؟

تفکرات وحشیانه امریکای جنایتکار و رژیم منحوس اسرائیل بارها و بارها ایجاد اختلاف بین مسلمانان شده است و کشتارهای وحشیانه گروهک تروریستی داعش از این جمله است.داعشی که امریکایی ها مبدع آنند وبا سرمایه گذاری های کلان خود با توسعه داعش به آتش اختلاف اهل تسنن و شیعیان دامن زده اند و بدعت بزرگی در دین مبین اسلام ایجاد کرده اند، آیا برای نابودی مسلمانان کافی نیست که اکنون به دنبال نابودی انسانیت افتاده اند؟؟؟

ادیان الهی در اخلاق و باورهای اصلی مشترکند و همه و همه در فرعیات و تشریفات دینی در اختلافند و انسان بودن و با اخلاق بودن چشم اندازی است که تمامی ادیان بشری به دنبال آنند. دین موسی (ع) با دین عیسی (ع) با دین محمد (ص) در قضاوت کشتن کودک بی گناه فلسطینی با یک معیار عمل می نمایند و در هیچ کدام کشتن کودک بی گناه با هر شرط و شروطی مورد پذیرفته نمی باشد و معتقدان به وحدانیت خداوند متعال نمی توانند بر آتش کشیدن کودک خردسال فلسطینی چشم بپوشانند.

دبیرخانه سازمان های مردم نهاد امداد بشر دوستانه به نمایندگی از صدها سازمان مردمی و غیردولتی عضو دبیرخانه ، به عنوان تشکل هایی که از دل مردم بپا خواسته اند و بدون هیچ انگیزه ی سیاسی و نژادی و مذهبی و بدون وابستگی به دولت ها با فعالیت هایی در حوزه های دیپلماسی عمومی و صلح بین ملت ها ، امداد و نجات در حوادث غیر مترقبه ، خدمات سازندگی و اردوهای یاری رسان به نیازمندان سوانح طبیعی و غیر طبیعی و خیریه ها و موسسات نیکوکاری، این اقدام نابخردانه و این جنایت بزرگ را که جنایتی علیه انسانیت و حقوق بشر است، را محکوم می نماید و از مجامع بین المللی خواهان پیگیری و اشد مجازات بانیان جنایت علیه انسانیت و حقوق بشر است.

در جنگ بین ملت ها، هزاران بی گناه کشته می شوند و هزاران جنگجو و سرباز از طرفین جنگ در میدان های نبرد کشته می شود و ملت های متخاصم و مدافع هر کدام با هدفی هرچند نامعلوم و اشتباه می جنگند و در نهایت به نتیجه می رسند و یا نمی رسند و با قطع نامه های ساختگی به صلحی نابرابر دست خواهند یافت اما در این جنگ ها هیچ خدشه ای به اصل انسانیت وارد نمی شود. آتش کشیدن این کودک فلسطینی با تمام جنگ های نابرابر برابری دارد و آینده ی خوبی برای انسانیت و حقوق بشر تداعی نمی شود. مرگ انسانیت مرگ حیات همه ی بشریت است و امروزه با جنایت های اسرائیل و سکوت های ملت های بی طرف و به اصطلاح صلح جوی جهان ما شاهد مرگ انسانیت خواهیم بود.

 

مهندس حامد حقی

مسوول دبیرخانه سازمان های مردم نهاد امداد بشر دوستانه

به نمایندگی از سازمان های غیردولتی و مردمی عضو دبیرخانه

 

عناوین اصلی

فرم تماس

نام(ضروری)
Please let us know what's on your mind. Have a question for us? Ask away.